Znaczenie opakowań prezentowych dla sklepów internetowych.
Jeśli prowadzisz sprzedaż Internetową i zależy Ci na stworzeniu solidnej marki to powinieneś przeczytać ten wpis. Jako technik poligrafi, założyciel kilku sklepów internetowych oraz współwłaściciel firmy która od 30 lat produkuje opakowania, chętnie podzielę się swoim doświadczeniem w kwestii sposobów pakowania produktów do wysyłki.
1) Opakowanie papierowe – papier pakowy
Najprościej i najtaniej zapakować produkt w papier pakowy, jednak to mało estetyczne rozwiązanie a dodatkowo wiąże się z dużym ryzykiem. Taka przesyłka podczas transportu łatwo ulegnie uszkodzeniu i klient będzie zmuszony złożyć reklamację co narazi sprzedawcę na dodatkowe koszty związane z odbiorem i ponowną wysyłką wymienionego produktu. Często sam produkt po takiej „wyprawie” nadaje się już tylko do utylizacji. Mimo, że zamawiający finalnie dostanie swój produkt to najpewniej na tym zamieszaniu ucierpi Twój wizerunek solidnego sprzedawcy, zniesmaczony klient z małym prawdopodobieństwem poleci Twój sklep innym.
Zdecydowanie nie polecam takiego rozwiązania.
2) Opakowanie wysyłkowe z tektury falistej
Tutaj nasz produkt jest zdecydowanie bezpieczniejszy, szczególnie jeśli zastosujemy dodatkowo ochronną folię bąbelkową, jednak ten sposób dostarczenia produktu klientowi jest mało elegancki, szczególnie, że pudełko nawet pierwotnie estetyczne po dotarciu do celu może wyglądać na bardzo „zmęczone podróżą”.
Myślę, że mogę polecić to rozwiązanie dla produktów o niskiej wartości.
3) Opakowanie prezentowe + opakowanie wysyłkowe z tektury falistej
Jeśli chcesz aby Twój produkt był odbierany jako „premium” musisz go dostarczyć w eleganckim opakowaniu. Sprawa nie jest prosta ponieważ opakowania ozdobne czy prezentowe nie są na tyle sztywne aby szczęśliwie przetrwać podróż i w nienaruszonym stanie trafić w ręce klienta. Najlepiej takie opakowanie zapakować dodatkowo w sztywne pudełko wysyłkowe z tektury falistej. Wiem, jest to dodatkowy koszt ale jeśli zależy Ci na zbudowaniu / utrzymaniu solidnej marki warto jednak pomyśleć o tym rozwiązaniu. Aby ułatwić Ci decyzję przedstawię krótką historyjkę:
Klient zamawia w Twoim sklepie piękny produkt, ma poczucie, że kupił coś dobrej jakości (zakładam, że tak jest) i oczekuje, że spełni on jego oczekiwania. Ty Cieszysz się, że Twój produkt znalazł godnego nabywcę, pakujesz go w piękne opakowanie w którego stworzenie włożyłeś dużo wysiłku. Najpierw wyszukałeś producenta – www.kupopakowania.pl :), potem wybrałeś fason, rozmiar, kolor, wspólnie z naszym grafikiem opracowałeś grafikę, ustaliłeś położenie i wielkość Twojego logotypu. Teraz zależy Ci aby Twoje dopracowane opakowanie podniosło wartość produktu i zrobiło dobre pierwsze wrażenie więc nie chcesz aby to opakowanie a tym bardziej Twój wartościowy produkt ucierpiał w trakcie podróży. Stosujesz więc dodatkowo zwykłe pudełko wysyłkowe z tektury falistej i nadajesz paczkę. Paczka ta ma po drodze wiele niebezpiecznych przygód ale trafia ostatecznie do klienta. Klient otwiera karton który nosi na sobie ślady walki i wyciąga ze środka Twój nienaruszony skarb, właściwie to już jego skarb – wymarzony produkt pięknie zapakowany w eleganckie pudełko. Zmasakrowany karton wysyłkowy trafia do surowców wtórnych a w rękach klienta zostaje produkt w opakowaniu które będzie kontynuować tą historię. W tej estetycznej formie produkt może posłużyć jako prezent. Jeśli opakowanie jest wyjątkowo ładne często pozostaje z klientem na dłużej, a wraz z nim Twoje logo.
Historyjka okazała się nie taka krótka ale faktem jest, że dopracowane opakowania prezentowe odpowiadają za pierwsze, jakże ważne wrażanie. Fajne opakowania rzadko trafiają do kosza, często znajdują wiele nieoczywistych zastosowań i jeśli stoją na widocznym miejscu mogą stanowić długoterminową reklamę poprzez podświadome utrwalanie marki – pomyśl tym.
Gorąco polecam takie rozwiązanie i pozostaję do dyspozycji w przypadku pytań.
Autor: Grzegorz Aratyk
CEO Elanopack
tel.: 504290203
elanopack@elanopack.pl